Subject: Vs: Delfi päring uinutite ja rahustite teemal
From: "Kristi Sarap" <[email-masked]>
To: "Kristopher Muraveiski" <[email-masked]>
Date: Wed, 26 Feb 2025 16:39:46 +0300

Tere taas!

„Ravimiametil on ravimite kasutamise andmed hulgimüügi tasemel, mis
võimaldab hinnata ravimikasutuse üldisi suundumusi. Selleks, et teha
spetsiifilist järelevalvet ravimite väljakirjutamise üle, on vaja
detailsemad retseptiandmed ja raviandmed, mida haldab Tervisekassa.

Tervishoiuteenuse osutamise (st ka ravimite väljakirjutamine) järelevalve
on Terviseameti pädevus. Meile teadaolevalt on Tervisekassa loonud
Terviseametile oma hallatavatest andmebaasidest automaatpäringuid, mida
väljakirjutamise seireks kasutada. Ravimite väljakirjutamise seire
toimimise kohta soovitame pöörduda Terviseameti poole.

Ravimiamet on omalt poolt ohutusealase teabe ja kasutamise trendidega
seotud küsimustes kõigile osapooltele toeks olnud ja ka laiema
avalikkusega teavet jaganud. Muuhulgas on Ravimiamet kirjutanud 2020.a.
artikli, millele EPS oma kirjas viitab:
https://eestiarst.ee/bensodiasepiinide-ja-z-ravimite-ambulatoorne-kasutami
ne-eestis/

Samuti 2024:
https://eestiarst.ee/bensodiasepiinide-ja-bensodiasepiinisarnaste-ravimite
-kasutamine/“

Ikka head

Kristi Sarap

Ravimiameti kommunikatsiooninõunik

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Saatja: Kristopher Muraveiski <[email-masked]>
Saatmisaeg: kolmapäev, 26. veebruar 2025 13:26
Adressaat: RA Kommunikatsioon <[email-masked]>
Teema: Delfi päring uinutite ja rahustite teemal

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Edastan päringu ajendatult 3. veebruaril psühhiaatrite seltsi poolt
saadetud pöördumisest sotsiaalministeeriumi poole (lisan manusesse), kus
lisaadressaat oli ka Ravimiamet. Kuna uudis läheb homme üles, loodan et
jõuate tänase jooksul vastata.

*	Selts toob esile, et ravimite väljakirjutamise üleriigilise seire
väljatöötamiseks ei toimi ametkondadevaheline koostöö. Kuidas Teie seda
näete, kas selleteemaline koostöö ei ole toiminud?

Andke palun teada, kui päring käes.

Lugupidamisega

Kristopher Muraveiski

Delfi uudistetoimetuse reporter

Tel: +372 5345 5416